چارپا | charpa

چارپا اولین بازار حیوانات ایران

چارپا | charpa

چارپا اولین بازار حیوانات ایران

فلسفه چارپا
چارپا شکار را محکوم میکند همچنین حیوان آزاری را و طرفدار محیط زیست و حفظ آن میباشد، چارپا طرفدار کشاورزان است طرفدار باغداران، دامداران و تولید کنندگان داخلی.

هدف چارپا
چارپا با ایجاد بازار آنلاین باغ و مزرعه هدف دارد کارآفرینی کند با سهل کردن ارتباط میان خریداران و فروشندگان اعم از اشخاص، تولیدکنندگان و شرکتها کسب کار را رونق بخشد تا باعث امید و تلاش برای بهتر شدن کیفیت محصولات ایران گردد .

ماموریت چارپا
چارپا ماموریت دارد تا تمام ایران را بهم وصل کند تا در رغابتی سالم بتوانند راحت و آسوده تجارت کنند و به کسب کار خود رونق ببخشند.
چارپا غیر از خرید و فروش چهاربخش دیگر هم دارد
بخش حیوانات گمشده و واگذاری، که به آسانی در اختیار یابندگان و علاقه مندان از سراسر ایران قرارداده است.
همچنین چارپا بخش سرگرمی نمایشی آنلاین دارد؛ از ویدیو و عکس های حیوانات شما، باغ، گل، گیاه، مزرعه ، آموزش هر چی دلتون بخواهد با مضامین مرتبط از ایران عزیزمون تا همراهان سایت بتوانند محصولات خود را در معرض دید دیگر هموطنان از سراسر ایران به نمایش بگذارند و همچنین با دیدن کلیپ های مفید و زیبا تجربه ای جدید هم کسب کرده باشند.
در قسمت بلاگ چارپا، مطالب آموزشی را می توانید مطالعه کنید.
در سایت انجمن چارپا، هر سوالی که دارید مطرح کنید و جواب را در اسرع وقت از مشتاقان و حامیان مرتبط دریافت کنید.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

فروش آنلاین حیوانات از انواع حیوانات دامداری که محبوب ترین آنها اسب باشد تا گاو، شتر، بز و گوسفند طیور و همچنین حیوانات خانگی از قبیل انواع پرندگان طوطی، قناری، سهره، مرغ مینا مرغ عشق، گربه ها خزندگان و دستیار گله داران و دامداران سگ نگهبان که دراکثر مناطق مهم و کمک حال انسانها در حادثه های ناگوار،هم خرید و هم فروش آنها در حال افزایش است، بعنوان مثال در مورد سگ و گربه با بیش از 31،000 سگ و 24،000 گربه که تنها از طریق یک بازار آنلاین در مدت یک سال در فقط انگلستان انجام شده است. تحقیقات که بازار چارپا از این مرکز خرید و فروش سگ گربه و اسب حیوانات دیگر از بیزنس های مشابه در کشور های توسعه یافته داشته به ما نشان می دهد که این بازار آنلاین، فقط از طریق همین یک پایگاه، سالانه حدود 14 میلیون دلار ارزش دارد. بسیاری از وب سایت های دیگر نیز به مردم اجازه می دهد حیوانات خانگی خود را به فروش برسانند، بنابراین این رقم فقط شبیه به نوک کوه یخی می باشد. با این که تجارت آنلاین عادی شده است، برای حفاظت از حیوانات، مقرراتی لازم است. تجارت آنلاین حیوانات خانگی دامداری و اسب با خطرات رفاهی زیادی برای حیوان همراه است. با تکیه بر عکس و توضیحات فروشنده از حیوانات، خریداران بالقوه ممکن است سهوا در حمایت از مزارع پرورش توله سگ یا شیوه های پرورش ناقص برآیند. با توجه به راهنمای خرید خریداران هوشمند توله سگ RSPCA، اگر یک فروشنده تمایلی ندارد به شما اجازه بازدید از ملکش را بدهد، این یک پرچم قرمز است!

با افزایش شرکت های حمل و نقل یا ارسال حیوان خانگی، شما هم اکنون می توانید یک سگ یا گربه را به صورت آنلاین خریداری کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید بدون اینکه خانه را ترک کنید. با این حال، این اغلب به این معنی است که حیوانات در سنین کم مسیرهای طولانی منتقل می شوند و بعضی از نژادها در معرض خطر بیشتری از شرایطی مانند گرمازدگی نسبت به دیگران هستند.

خطرات خرید آنلاین حیوان خانگی فراتر از رفاه حیوانات است. دیوید هلیلیارد، عضو کمیساریای استرالیای غربی برای حمایت از مصرف کنندگان، پیشنهاد می کند پیش از خرید از نظر فیزیکی توله سگ و والدینش را مورد بررسی قرار دهید. تا از قربانی شدن کلاهبرداری یا پایان دادن به یک حیوان بیمار جلوگیری شود.

اگر چه خرید یک حیوان خانگی به صورت اینترنتی با همان تضمین های مصرف کننده مانند "محصولات" دیگر مطابق است، ولی واقعیت مبادله یا پس دادن یک توله سگ گربه یا انواع پرنده حتی اسب که عاشق آن شده اید بسیار متفاوت است.

خرید و فروش حیوانات در وب سایت های مطرح کشور های توسعه یافته

ما تمام تبلیغات تبلیغاتی وب سایت های آنلاین برای سگ ها و گربه ها را برای ماههای اخیر2016 و 2017 مورد بررسی قرار دادیم. بیشتر گربه ها (62%) و سگ ها(23%) به صورت رایگان تبلیغ شدند. سگ ها همچنین قیمت های بالاتری نسبت به گربه ها داشتند، برخی سگ ها به صورت آنلاین تا حدود ۴۰ میلیون تومان تبلیغ شدند. این در مقایسه با ۱۰ میلیون تومان برای یک گربه می باشد.

ارزش کلی تبلیغات برای حیوانات مختلف که در گردش بوده که ما آنالیز کردیم بیش از ۴ میلیارد تومان برای سگ بود، اما فقط ۵۰۰ میلیون تومان برای گربه ها بود.

اغلب حیوانات جوان دربازار های آنلاین خرید و فروش، بیشتر گربه هایی با سن 9 ماه و سگ هایی با سن 1.4 سال بودند که معامله شدند. بیشتر حیوانات خالص (تک نژاد) در این مراکز، در مقایسه با وب سایت های که حیوانات را به رایگان واگذار میکنند و پناهگاه ها و انجمن ها کمک می کند تا حیوانات خانگی را مجددا سرپناه دهند، تبلیغ شده است.

سه نژاد برتر هم در مراکز فروش و هم در واگذاری ها، بول تریر ها Staffordshire Bull Terrier، کلپی ها Kelpie و نوع دیگر تریر ها Staffordshire Terrier آمریکایی بودند.رگ دال پرشین کت Persian Cat Ragdoll نژاد برتر گربه بود، با این حال بیشتر گربه ها احتمالا محلی مو کوتاه Domestic Short Hairs یا “moggies” بودند.

ما همچنین برخی از کسانی که آگهی های آنلاین تبلیغ کردند، در مورد اینکه چرا تصمیم گرفتند حیوان خانگی خود را رها کنند را مورد بررسی قرار دادیم. یک نفر به ما گفت که می خواهند با صاحبان جدید مصاحبه کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها برای حیوان خانگی شان یک خانه خوب پیدا کرده اند. یکی دیگر به ما گفت که پناهگاه محلی حیوان آنها را نمی گیرد و می ترسند حیوان خانگی خود را در پناهگاه بگذارند.

همه افرادی که به نظرسنجی پاسخ دادند، نشان دادند که آنها واقعا حیوان خانگی خود را مورد توجه قرار داده اند اما احتمال دارد که بسیاری دیگر از آنها فقط می خواهند از یک حیوان ناخواسته خلاص شوند.

چگونه بازار آنلاین حیوانات خانگی را کنترل کنیم

گروه های مشاوره تبلیغات حیوانات خانگی بیش از 15 سال است در ایرلند و بریتانیا و اخیرا در بلژیک تاسیس شده است چارپا هم تحقیقات و بررسی برای حیوانات خرید و فروشی شده در همین راستا در ایران شروع بکار کرده. این گروه ها وب سایت ها را تشویق می کنند تا حداقل استانداردها را در تبلیغات حیوانات بپذیرند و تبلیغ های سرکش و غیر اخلاقی را گزارش کنند.

تقریبا تمام سایت هایی که حیوانات را به فروش می رسانند به کاربران اعتماد دارند تا آنها را از نقض ها مطلع کنند. که حتی وقتی در وب سایت ها خط مشی های تبلیغات حیوانی ناقص است، بسیار مشکل تر است.

در ویکتوریا، دولت ایالتی مجبور کرده است که شماره ریزپردازنده را در نقطه فروش ذکر کند، در صورتی که شماره در فهرست ذکر نشده باشد، هر دو فروشنده و وب سایت مسئول اند. در نتیجه وب سایت های بزرگ در انگلستان و آمریکا در حال حاضر آن را برای تبلیغات سگ و گربه در ویکتوریا الزامی کردندانشالله ما هم بعد از فرهنگ سازی به همین سمت پیش خواهیم رفت.

اما متاسفانه این امر به ایالت های دیگری که لیست ریزپردازنده را هنوز اجباری نکرده اند، گسترش نیافته است. این جایی است که دستورالعمل های داوطلبانه به بازی می آیند.

به همین ترتیب، در جنوب استرالیا از اول ژوئیه 2018، لازم است برای ثبت نام توله سگ و بچه گربه ها، یک شماره پرورش دهنده در نقطه فروش ارائه شود. این مسئله همچنین برای سایت های آنلاین در استرالیای جنوبی اجباری خواهد بود، اما در مورد تبلیغات در سراسر استرالیا اعمال نخواهد شد.

دولت انگلیس در حال حاضر با توجه به قانون، فروش سوم شخص از حیوانات خانگی را ممنوع کرده است، به این معنا که شما نمی توانید یک توله سگ یا بچه گربه جدید را بدون ملاقات حیوان به صورت شخصی خریداری کنید.

با این حال، اگر استرالیا همانند اتحادیه اروپا حرکت کند، فروش آنلاین حیوانات خانگی ممکن است تبدیل به رایج ترین روش برای خرید یک حیوان خانگی در آینده شود.

قبل از این که اتفاق بیفتد، ما باید قوانین کافی یکسان برای محافظت از مصرف کنندگان و حیوانات ایجاد کنیم و کمک به قطع مشکلات رو به رشد رفاهی حیوانات کنیم.

تهیه و تنظیم چارپا

  • ۹۷/۰۳/۲۰
  • charpa

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی